Hobbit Strategy Battle Game - Turniej
Informacje Ogólne
– Turniej zaliczany jest do Ligi Ogólnopolskiej
– Turniej odbywa się w dniu 18. 04. 2015 r. w Młodzieżowym Domu Kultury , ul. Grunwaldzka 5, Kraków
– Turniej jest turniejem singlowym. Bitwy będą rozgrywane na stołach o wymiarach 72x48''
– Na turnieju obowiązują: Regulamin Ligi Ogólnopolskiej Hobbit oraz Uściślenia Sędziowskie Ligi Ogólnopolskiej Hobbit
– Nieznajomość regulaminu lub któregoś z jego załączników nie usprawiedliwia gracza.
- Sędziami głównymi turnieju są : Bartłomiej ‘TonyStark’ Cichy oraz Karol ‘Ezreal’ Mosna
Harmonogram Turnieju
9:00 - 9:25 zapisy
9:30 - 11:15 I bitwa
11:30 - 13:15 II bitwa
13:15 – 14:00 przerwa obiadowa
14:10 - 15:50 III bitwa
16:00 - 17:40 IV bitwa
18:00 - 18:25 wyniuki i rozdanie nagród
Punktacja
– Turniej wygrywa gracz z największą liczbą Punktów Rankingowych (PR)
– W przypadku remisu pomiędzy graczami decyduje suma Punktów Zwycięstwa uzyskanych za Bitwy.
– Jeśli ciągle będzie występować remis decyduje suma Punktów Hobbistycznych
– Jeśli ciągle będzie występować remis gracze zajmują miejsce ex aequo.
Punkty Zwycięstwa
– Pod koniec bitwy gracze sumują Punkty Zwycięstwa (VP)za wszystkie wykonane cele
– W zależność od różnicy w tych punktach gracze otrzymują odpowiednią liczbę Punktów Rankingowych.
Gracz uzyskał 2x więcej VP -> 7-0
Gracz uzyskał więcej VP -> 5-1
Remis w VP - > 3
Pauza -> 6
Dodatkowe Punkty Rankingowe gracz otrzymuje za:
Za zgłoszenie wraz z poprawną rozpiską
+10 za zgłoszenie w terminie z poprawną rozpiską
Za rozpiskę
-10 brak rozpiski/błędna rozpiska na turnieju lub rozpiska inne niż przesłana w zgłoszeniu
-2 rozpiska pisana odręcznie, na kartce, w sposób nieczytelny
+0 rozpiska czytelna - wydrukowana lub bardzo czytelnie napisana odręcznie
Za wygląd armii. Jeśli mamy Dobro i Zło, wybieramy jedną z nich do oceny
0-4VP – pomalowanie armii (gdzie 1 to dość słabe malowanie/3kolory,a 4 to użycie technik malarskich oraz ogólny spójny schemat armii)
0-2VP – konwersje(dużo,albo dobre)
2VP – wykończone podstawki (spójność oraz ilość wykorzystanych posypek/dodatków)
1 VP – WYSIWYG (100% jednostek ma WYSIWYG)
Zasady Kompozycji Armii
- Każdy z graczy wystawia armię na 700pkt.
- Można wystawić 2 Armie ,tj Dobro i Zło , gramy zawsze przeciwną stroną konfliktu premiowane 3pkt
- Limit na AL. do 3
- Maksymalnie 2 bohaterów w armii droższych ,bądź równych 90pkt
- Limit na monstery do 3(max 2latające)
- Maksymalnie 3 modele szeregowe 35pkt+
– Armia winna zostać skomponowana na zasadach określonych przez Regulamin Ligi Ogólnopolskiej Hobbit
– Wszystkie figurki w armii muszą być pomalowane*
– Zakazane jest korzystanie z proxy.
– Wykorzystane modele powinny posiadać WYSYWIG**
– Armia niezgodna z powyższymi zasadami nie zostaje dopuszczona do turnieju.
* - Pod hasłem pomalowane rozumiemy modele pokryte farbą w całości, w taki sposób, by jej barwy oddawały odpowiedni kolor danego elementu modelu oraz wykończoną podstawkę.
**- jeśli nie posiadamy WYSYWIG możemy oberwać karniakami, możliwa jest jednak gra Nazgulem No-Name na bestii jako każdym innym Imiennym oraz granie jednym uzbrojeniem na danych jednostkach (wszystkie morki mają topory, wszystkie gobliny mają korbacze itd,itp.)
Przebieg Rozgrywek
- Obaj sędziowie są grający i do nich należy zgłaszać wyniki oraz spory
– Rozgrywka rozpoczyna się w momencie, gdy sędzia zacznie odmierzać czas, rozpoczęcie gry zanim sędzia da sygnał równa się 1p karnym dla obu graczy
– Rozgrywka kończy się w momencie, gdy upłynie wyznaczony czas (o czym informuje sędzia)
– Po zakończeniu rozgrywki gracze zobowiązani są do wypełnienia swoich kart graczy w polach:
Imię i Nazwisko przeciwników, Moje PZ, PZ Przeciwników oraz Różnica PZ.
– Gracze posiadają 5 minut na wypełnienie i oddanie swoich kart mierzone od momentu, gdy zakończyli oni rozgrywkę.
– W przypadku sporu gracze winni zawołać do swojego stołu jednego z sędziów, który ów spór rozsądzi. Decyzja sędziego na turnieju nie podlega dyskusji i jest obowiązująca.
Punkty Karne
Sędzia może zostać zmuszony do przyznania graczowi pewnej liczby punktów karnych, ich łączna liczba odejmuje się od liczby zdobytych przez niego Punktów Rankingowych w klasyfikacji generalnej.
Przepisy Porządkowe
– Za spóźnienie się na bitwę: 1p karny za każdą minutę spóźnienia
– Za spóźnienie się z oddaniem karty gracza: 1p karny za każdą minutę spóźnienia
– Za niewłaściwe/błędne wypełnienie karty gracza: 1p karny
– Za brak WYSIWYG'u 1p karny za każde trzy modele
– Za nieprzestrzeganie zasad kultury osobistej i/lub niewłaściwe zachowanie:
raz - upomnienie, dwa razy - 5p karnych, trzy razy - dyskwalifikacja
– Za przyłapanie na oszustwie i/lub niezastosowanie się do decyzji sędziego:
raz - 5p karnych, dwa razy - 15p karnych, trzy razy - dyskwalifikacja.
AL.